Jauniestudējums
Metropolitēna operas skatuve uzliesmo, kad Pučīni mīlas apsēstības stāstā spēkus apvieno soprāns Kristīne Opolais un tenors Roberto Alaņja. Opolais dzied titullomu – lauku meiteni, kas pārtop Parīzes kārdinātājā, Alaņja tēlo dedzīgo studentu, kurš izmisīgi cenšas iekarot skaistules sirdi. Darbības vidi režisors Ričards Eirs veidojis film noir stilā, notikumi risinās okupētajā Francijā. "Izmisuma pilna kaislība" – tā Pučīni raksturojis operu, kas viņu padarīja par sava laika izcilāko itāliešu operas komponistu. Saviļņojošo partitūru diriģē Metropolitēna operas galvenais diriģents Fabio Luīzi.
Iestudējums ir Helēnas un Bengta Agerupu un Rolex dāvinājums. Metropolitēna operas un Bādenbādenes festivāla kopiestudējums.
Domeniko Olivas, Marko Pragas, Džuzepes Džakozas un Luidži Illikas librets.
Pasaules pirmizrāde Teatro Regio Turīnā 1893. g. Pirmizrāde Metropolitēna operā 1907. g. 18. janvārī.
Tikai dažas operas ir pārspējušas "Manonu Lesko" jauniešu mīlas degsmes atainojumā. Franču nostāsts par jauno skaistuli, kuru pazudina pašas pretrunīgās alkas gan pēc mīlas, gan pēc greznības, jau bija iedvesmojis Masnē radīt "Manonu" (1884), "Manonas Lesko" pirmizrādes laikā relatīvi jaunu un ārkārtīgi populāru darbu. Pučīni padarīja šo stāstu par savu un pacēla jaunā patiesu jūtu un melodijas plūduma līmenī. Šī opera bija Pučīni pirmais lielais panākums, kas pamudināja Džordžu Bernardu Šovu nosaukt komponistu par "Verdi pēcteci".
Oriģinālvalodā ar subtitriem angļu valodā.
Izplatītājs:
Forum Cinemas, SIA
Saites:
metopera.org, Facebook